IFS Broker

Podstawowe informacje o IFS Broker

Standard IFS Broker został stworzony w celu zapewnienia jednolitego systemu oceny działań brokerów, importerów i agencji handlowych w zakresie dostaw produktów przeznaczonych do dystrybucji na dużą skalę.

W czasach globalizacji działania zakupowe są prowadzone na skalę światową; brokerzy i importerzy stają się zatem ważnym narzędziem spotkań między producentami a sprzedawcami detalicznymi. Działania te nie są objęte istniejącymi standardami jakości i bezpieczeństwa żywności, takimi jak IFS Food, BRCGS Food, IFS Logistics.

Publikacja standardu IFS Broker wypełnia zatem ważną lukę w kontrolach tej delikatnej fazy łańcucha rolno-spożywczego.

Pierwsza wersja standardu IFS Broker została opublikowana w grudniu 2009 r., jako wynik współpracy:

  • HDE i FCD, odpowiednio przedstawicieli niemieckich i francuskich sprzedawców detalicznych,
  • Federdistribuzione, organu organizującego i reprezentującego włoski handel detaliczny na dużą skalę,
  • ANCC (Krajowe Stowarzyszenie Spółdzielni Konsumenckich)
  • ANCD (Krajowe Stowarzyszenie Spółdzielni wśród Sprzedawców Detalicznych).

Głównym celem standardu IFS Broker jest sprawdzenie, w jaki sposób brokerzy wybierają swoich dostawców, jakie wymagania jakościowe zostały wdrożone i wreszcie sprawdzenie, czy są w stanie spełnić obowiązujące wymogi prawne.


Więcej informacji na temat standardu IFS Broker znajdą Państwo na oficjalnej stronie internetowej standardu.

Dla kogo jest ten standard? -

Standard dedykowany jest dla brokerów, importerów i agencji handlowych. Jeśli firma prowadzi jakąkolwiek działalność produkcyjną, należy zastosować standard IFS Food, a jeśli prowadzi również działalność transportową, magazynową lub dystrybucyjną, należy zastosować standard IFS Logistics.

Jak wygląda proces certyfikacji? +
Ile kosztuje certyfikacja? +
Jak długo ważny jest certyfikat? +
Gdzie można sprawdzić ważność certyfikatu? +
Czy można przeprowadzić audyt wraz z innymi audytami? +

Korzyści z certyfikowania IFS Broker:

  • Uzyskanie certyfikatu pozwala firmom na znaczną międzynarodową widoczność, dzięki kontrolowanej publikacji raportu z audytu na portalu IFS: platformie informatycznej, która ułatwia wymianę informacji między dostawcami i sprzedawcami detalicznymi oraz promuje kontakty handlowe;
  • Międzynarodowe uznanie standardu, które odpowiada na oczekiwania klientów z całej Europy;
  • Ograniczenie audytów stron trzecich, tj. przeprowadzanych w imieniu klientów w firmie dostawcy, przy obniżeniu kosztów, które należy ponieść, zarówno bezpośrednich (wydatki związane z kontrolami), jak i pośrednich (nieuniknione spowolnienia w działalności zbiegające się z licznymi audytami);
  • Poprawa transparentności w łańcuchu dostaw;
  • Wzrost zaufania klientów i poprawa konkurencyjności.

1. Kontakt z Działem Standardów dla przetwórstwa

Pierwszym krokiem jest kontakt z pracownikami Działu Standardów dla przetwórstwa w celu odpowiedniego dobrania standardu lub systemu z naszej oferty. W tym celu prosimy o kontakt telefoniczny, mailowy lub wypełnienie formularza kontaktowego na stronie Kontakt.

2. Wypełnienie formularza aplikacyjnego

Formularz aplikacyjny dostępny jest do pobrania po prawej stronie (pod nagłówkiem "POBIERZ PLIKI"). Wypełniony formularz należy przesłać mailowo do pracownika naszego działu. Przekazane informacje pozwolą nam na przygotowanie dla Państwa odpowiedniej oferty.

Formularze aplikacyjne pozostałych standardów dostępne są do pobrania na stronie: http://qasolutions.pl/pl/oferta.

3. Oferta i podpisanie umowy

Przedstawiamy Państwu indywidualnie przygotowaną ofertę oraz zasady współpracy z naszą jednostką. Po podpisaniu umowy przystępujemy do procesu certyfikacji.

4. Planowanie audytu

W zależności od Państwa preferencji audyt może zostać przeprowadzony w formie zapowiedzianej lub niezapowiedzianej. Termin audytu zapowiedzianego ustalany jest w porozumieniu z Państwem, natomiast w przypadku audytu niezapowiedzianego informujemy Państwa jedynie o przedziale czasowym, w którym zgodnie z wymaganiami standardu, audyt powinien zostać przeprowadzony. 

5. Audyt

Audyty przeprowadzane są w zakładzie produkcyjnym z zachowaniem wymaganych proporcji czasu poświęconego na audyt miejsca produkcji i ocenę dokumentacji.

6. Raport z audytu i zamknięcie niezgodności

Po zakończonym audycie otrzymujecie Państwo wykaz stwierdzonych niezgodności z terminem maksymalnie 28 dni od daty audytu na ich zamknięcie i przesłanie stosownych dowodów.

7. Decyzja certyfikacyjna

Całość dokumentacji audytowej podlega przeglądowi technicznemu w Jednostce Certyfikującej, w wyniku której zostaje podjęta decyzja o wyniku procesu certyfikacji. W przypadku pozytywnej decyzji zostaje wydany certyfikat.

Pobierz pliki