ISO 9001

Podstawowe informacje o ISO 9001

ISO 9001 to międzynarodowa norma uznana uznawany standard odniesienia dla zarządzania jakością każdej organizacji, która zamierza jednocześnie odpowiedzieć na:

  • potrzebę zwiększenia skuteczności i efektywności procesów wewnętrznych – jako narzędzia organizacji do osiągania celów ,
  • wzrost konkurencyjności na rynkach poprzez poprawę satysfakcji i lojalności klientów.

Głównym celem normy ISO 9001 jest dążenie do zadowolenia klienta w odniesieniu do dostarczanych produktów i usług, a także ciągła poprawa wyników firmy, umożliwiając certyfikowanej firmie zapewnienie swoim klientom utrzymania i poprawy w czasie jakości swoich towarów i usług.

Z tego punktu widzenia model ISO 9001 stanowi narzędzie strategiczne, ponieważ jest ukierunkowany na:

  • ocenę kontekstu i interesariuszy,
  • analizę ryzyk i szans jako podstawę do określenia odpowiednich działań
  • kontrolę kosztów,
  • zwiększenie produktywności,
  • redukcję odpadów.

Z istotnego punktu widzenia przekłada się to na zmniejszenie ryzyka niespełnienia obietnic złożonych klientom oraz na możliwość utrzymania procesów pod kontrolą poprzez mierzenie wydajności i identyfikowanie odpowiednich wskaźników.

Certyfikacja na zgodność z ISO 9001 często jest to również wymagana w przetargach publicznych.



Dla kogo jest ten standard? -

Norma ma zastosowanie dla każdej organizacji i jest skierowana do każdego rodzaju organizacji publicznej lub prywatnej, z dowolnego sektora i dowolnej wielkości, produkcyjnej lub usługowej.

Jak wygląda proces certyfikacji? +
Ile kosztuje certyfikacja? +
Jak długo ważny jest certyfikat? +
Gdzie można sprawdzić ważność certyfikatu? +
Czy można przeprowadzić audyt wraz z innymi audytami? +

Korzyści z certyfikowania ISO 9001:

  • Systematyczna ocena ryzyk i szans, na których można opierać decyzje strategiczne,
  • przyjęcie modelu organizacyjnego opartego na zintegrowanym podejściu do procesów i dzieleniu się indywidualnymi doświadczeniami w celu efektywnej i ciągłej poprawy wyników,
  • zwiększenie zdolności do zaspokajania potrzeb i oczekiwań klientów poprzez lepszą wiedzę i kontrolę nad firmą,
  • redukcja kosztów związanych z nieefektywnością prowadzonych działań,
  • terminowe definiowanie odpowiedzialności i ścieżek rozwoju zawodowego dla zaangażowanych pracowników,
  • transparentność w stosunku do rynków referencyjnych.

1. Kontakt z Działem Standardów dla przetwórstwa

Pierwszym krokiem jest kontakt z pracownikami Działu Standardów dla przetwórstwa w celu odpowiedniego dobrania standardu lub systemu z naszej oferty. W tym celu prosimy o kontakt telefoniczny, mailowy lub wypełnienie formularza kontaktowego na stronie Kontakt.

2. Wypełnienie formularza aplikacyjnego

Formularz aplikacyjny dostępny jest do pobrania po prawej stronie (pod nagłówkiem "POBIERZ PLIKI"). Wypełniony formularz należy przesłać mailowo do pracownika naszego działu. Przekazane informacje pozwolą nam na przygotowanie dla Państwa odpowiedniej oferty.

Formularze aplikacyjne pozostałych standardów dostępne są do pobrania na stronie: http://qasolutions.pl/pl/oferta.

3. Oferta i podpisanie umowy

Przedstawiamy Państwu indywidualnie przygotowaną ofertę oraz zasady współpracy z naszą jednostką. Po podpisaniu umowy przystępujemy do procesu certyfikacji.

4. Planowanie audytu

W zależności od Państwa preferencji audyt może zostać przeprowadzony w formie zapowiedzianej lub niezapowiedzianej. Termin audytu zapowiedzianego ustalany jest w porozumieniu z Państwem, natomiast w przypadku audytu niezapowiedzianego informujemy Państwa jedynie o przedziale czasowym, w którym zgodnie z wymaganiami standardu, audyt powinien zostać przeprowadzony. Standard wymaga przeprowadzenia przynajmniej jednego audytu niezapowiedzianego w 3-letnim cyklu certyfikacji.

5. Audyt

Audyty przeprowadzane są w zakładzie produkcyjnym z zachowaniem wymaganych proporcji czasu poświęconego na audyt miejsca produkcji i ocenę dokumentacji.

6. Raport z audytu i zamknięcie niezgodności

Po zakończonym audycie otrzymujecie Państwo wykaz stwierdzonych niezgodności z terminem maksymalnie 28 dni od daty audytu na ich zamknięcie i przesłanie stosownych dowodów.

7. Decyzja certyfikacyjna

Całość dokumentacji audytowej podlega przeglądowi technicznemu w Jednostce Certyfikującej, w wyniku której zostaje podjęta decyzja o wyniku procesu certyfikacji. W przypadku pozytywnej decyzji zostaje wydany certyfikat.

Pobierz pliki