TPCP

Podstawowe informacje o TPCP

Standard skierowany do firm eksportujących żywność do USA, opracowany zgodnie z ustawą o modernizacji bezpieczeństwa żywności (Food Safety Modernization Act - FSMA).

CSQA jest pierwszą i w tym momencie jedyną europejską instytucją akredytowaną przez ANAB w zakresie certyfikacji tego standardu.

Standard ma zastosowanie dla prawie wszystkich firm podlegających jurysdykcji FDA począwszy od produkcji podstawowej (np. świeże owoce i warzywa oraz związana z nimi działalność przetwórcza) kończąc na produkcji szeroko pojętej żywności przetworzonej. 

Standard jest regulowany przez Kodeks Przepisów Federalnych - 21 część 1 podrozdział M i obejmuje dobrowolną certyfikację systemu bezpieczeństwa żywności firmy dla różnych sektorów:

  • 21 CFR 112 - norma dotycząca bezpieczeństwa produktów, mająca zastosowanie do świeżych owoców i warzyw, sortowanych i pakowanych bez zmiany ich stanu fizycznego, 
  • 21 CFR 117 - odnosi się do kontroli zapobiegawczych żywności dla ludzi i ma zastosowanie do produktów przetworzonych,
  • 21 CFR 101 - dodatkowe wymagania w zakresie etykietowania oraz 21 CFR 130 w przypadku produktów mlecznych, mające zastosowanie do konkretnych produktów objętych dodatkowymi przepisami.


Dla kogo jest ten standard? -

Standard skierowany do firm eksportujących żywność do USA.

Jak wygląda proces certyfikacji? +
Jak długo ważny jest certyfikat? +
Gdzie można sprawdzić ważność certyfikatu? +
Czy można przeprowadzić audyt wraz z innymi audytami? +

Korzyści z certyfikowania Third Party Certification Program:

  • Firma posiadająca certyfikat na zgodność z TPCP może uzyskać dostęp do rynku amerykańskiego w sposób proaktywny, udostępniając importerom, którzy już przystąpili do programu VQIP (Voluntary Qualified Importer Program), akredytowany certyfikat potwierdzający zgodność z obowiązującymi przepisami, ułatwiając proces importu i kwalifikując się jako dostawca o wysokim poziomie wiarygodności.
  • Korzyści na poziomie celnym, tj. przyśpieszony proces odprawy celnej i zmniejszona liczba analiz w urzędzie celnym przed zwolnieniem produktów.
  • Mniejsze ryzyko kontroli przeprowadzanej w zakładzie produkcyjnym bezpośrednio przez urzędników FDA – kontrole realizowane są zgodnie z poziomem ryzyka, który dla firm certyfikowanych na zgodność ze standardem TPCP automatycznie staje się niższy.

1. Kontakt z Działem Standardów dla przetwórstwa

Pierwszym krokiem jest kontakt z pracownikami Działu Standardów dla przetwórstwa w celu odpowiedniego dobrania standardu lub systemu z naszej oferty. W tym celu prosimy o kontakt telefoniczny, mailowy lub wypełnienie formularza kontaktowego na stronie Kontakt.

2. Oferta i podpisanie umowy

Przedstawiamy Państwu indywidualnie przygotowaną ofertę oraz zasady współpracy z naszą jednostką. Po podpisaniu umowy przystępujemy do procesu certyfikacji.

3. Planowanie audytu

Audyt na zgodność z TPCP odbywa się w formie niezapowiedzianej, w trakcie wyznaczonego 1-miesięcznego okna audytowego.

4. Audyt

Audyty przeprowadzane są w zakładzie produkcyjnym z zachowaniem wymaganych proporcji czasu poświęconego na audyt miejsca produkcji i ocenę dokumentacji.

5. Raport z audytu i zamknięcie niezgodności

Po zakończonym audycie otrzymujecie Państwo wykaz stwierdzonych niezgodności z terminem maksymalnie 28 dni od daty audytu na ich zamknięcie i przesłanie stosownych dowodów.

6. Decyzja certyfikacyjna

Całość dokumentacji audytowej podlega przeglądowi technicznemu w Jednostce Certyfikującej, w wyniku której zostaje podjęta decyzja o wyniku procesu certyfikacji. W przypadku pozytywnej decyzji zostaje wydany certyfikat.