Moduł BioDiversity powstał w 2020 roku we współpracy GLOBALG.A.P. wraz z siecią detaliczną Lidl w celu zwiększenia świadomości Producentów żywności w zakresie dbania o środowisko.
Dodatek BioDiversity stanowi podstawę audytu na poziomie gospodarstwa, wspierając producentów w wykazywaniu praktyk zarządzania bioróżnorodnością wobec sprzedawców detalicznych i handlowców. Interesariusze łańcucha dostaw mogą z kolei wymagać od dostawców przeprowadzenia takiego audytu, aby wspierać realizację zobowiązań w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu.
Audyt został zaprojektowany jako uzupełnienie standardu GLOBALG.A.P. (IFA) i obejmuje kluczowe obszary, takie jak: gospodarka glebą i składnikami odżywczymi, środki rekultywacji gruntów oraz zintegrowane zwalczanie szkodników.
Celem dodatku jest monitorowanie i ochrona najważniejszych wskaźników bioróżnorodności w gospodarstwie, podnoszenie świadomości oraz dostarczanie wskazówek przy opracowywaniu kompleksowego planu działania na rzecz ochrony bioróżnorodności.
Zakres wymagań dodatku BioDiversity obejmuje:
W pierwszym roku producenci są zobowiązani do opracowania planu działań na rzecz różnorodności biologicznej, który określa środki, które mają zostać wdrożone w danym okresie czasu.
Zachęcamy do zapoznania się z dodatkowymi materiałami informacyjnymi dostępnymi na stronie standardu: BioDiversity
Moduł Biodiversity skierowany jest do wszystkich producentów indywidualnych oraz grup producenckich, którzy certyfikują swoje produkty w standardzie GLOBALG.A.P.
1. Kontakt z Działem Standardów dla rolnictwa
Pierwszym krokiem jest kontakt z pracownikami Działu Standardów dla rolnictwa w celu odpowiedniego dobrania standardu lub systemu z naszej oferty. W tym celu prosimy o kontakt telefoniczny, mailowy lub wypełnienie formularza kontaktowego na stronie Kontakt.
2. Wypełnienie formularza aplikacyjnego
Formularz aplikacyjny dostępny jest do pobrania po prawej stronie (pod nagłówkiem "POBIERZ PLIKI"). Wypełniony formularz należy przesłać mailowo do pracownika naszego działu. Przekazane informacje pozwolą nam na przygotowanie dla Państwa odpowiedniej oferty.
Formularze aplikacyjne pozostałych standardów dostępne są do pobrania na stronie: http://qasolutions.pl/pl/oferta.
3. Oferta i podpisanie umowy
Przedstawiamy Państwu indywidualnie przygotowaną ofertę oraz zasady współpracy z naszą jednostką. Po podpisaniu umowy przystępujemy do procesu certyfikacji.
4. Audyt
Termin audytu ustalany jest w porozumieniu z Państwem. Audyt należy przeprowadzić razem z certyfikacją GLOBALG.A.P.
5. Raport z audytu i zamknięcie niezgodności
Po zakończonym audycie otrzymujecie Państwo wykaz stwierdzonych niezgodności.
W przypadku audytu certyfikującego czas na zamknięcie niezgodności wynosi 90 dni, natomiast w przypadku audytu recertyfikującego to 28 dni.
6. Decyzja certyfikacyjna
Całość dokumentacji audytowej podlega przeglądowi technicznemu w Jednostce Certyfikującej, w wyniku której zostaje podjęta decyzja o wyniku procesu certyfikacji. Decyzję o wydaniu certyfikatu Jednostka podejmuje w ciągu 28 dni kalendarzowych po zamknięciu wszystkich niezgodności. W przypadku braku niezgodności w czasie audytu decyzja zostaje podjęta najpóźniej w terminie 28 dni od zakończenia audytu.