BioDiversity

Podstawowe informacje o module BioDiversity

Moduł BioDiversity powstał w 2020 roku we współpracy GLOBALG.A.P. wraz z siecią detaliczną Lidl w celu zwiększenia świadomości producentów żywności w zakresie dbania o środowisko.

Zakres wymagań dodatku BioDiversity obejmuje:

  • plan działania na rzecz bioróżnorodności w gospodarstwie
  • dostęp do szkoleń dotyczących bioróżnorodności w gospodarstwie
  • synergie poza gospodarstwem
  • obszary poświęcone bioróżnorodności
  • środki ochrony
  • zintegrowane zwalczanie szkodników
  • plan zarządzania glebą i składnikami odżywczymi
  • gospodarka ściekami i ochrona źródeł wody 

W pierwszym roku producenci są zobowiązani do opracowania planu działań na rzecz różnorodności biologicznej, który określa środki, które mają zostać wdrożone w danym okresie czasu.


Zachęcamy do zapoznania się z dodatkowymi materiałami informacyjnymi dostępnymi na stronie standarduBioDiversity

Dla kogo jest ten moduł? -

Moduł Biodiversity skierowany jest do wszystkich producentów indywidualnych oraz grup producenckich, którzy certyfikują swoje produkty w standardzie GLOBALG.A.P.

Jak wygląda proces certyfikacji? +
Ile kosztuje certyfikacja? +
Jak długo ważny jest certyfikat? +
Gdzie można sprawdzić ważność certyfikatu? +
Czy można przeprowadzić audyt wraz z innymi audytami? +

Korzyści z certyfikowania modułu BioDiversity:

  • Opracowanie skutecznego planu działania na rzecz bioróżnorodności w gospodarstwie;
  • Poprawa konkurencyjności oraz wyróżnienie na rynku;
  • Możliwość rozszerzania grupy odbiorców;
  • Poprawa różnorodności biologicznej na poziomie gospodarstwa;
  • Ochrona licznych gatunków roślin i zwierząt.

1. Kontakt z Działem Standardów dla rolnictwa

Pierwszym krokiem jest kontakt z pracownikami Działu Standardów dla rolnictwa w celu odpowiedniego dobrania standardu lub systemu z naszej oferty. W tym celu prosimy o kontakt telefoniczny, mailowy lub wypełnienie formularza kontaktowego na stronie Kontakt.

2. Wypełnienie formularza aplikacyjnego

Formularz aplikacyjny dostępny jest do pobrania po prawej stronie (pod nagłówkiem "POBIERZ PLIKI"). Wypełniony formularz należy przesłać mailowo do pracownika naszego działu. Przekazane informacje pozwolą nam na przygotowanie dla Państwa odpowiedniej oferty.

Formularze aplikacyjne pozostałych standardów dostępne są do pobrania na stronie: http://qasolutions.pl/pl/oferta.

3. Oferta i podpisanie umowy

Przedstawiamy Państwu indywidualnie przygotowaną ofertę oraz zasady współpracy z naszą jednostką. Po podpisaniu umowy przystępujemy do procesu certyfikacji.

4. Audyt

Termin audytu ustalany jest w porozumieniu z Państwem. Audyt należy przeprowadzić razem z certyfikacją GLOBALG.A.P.

5. Raport z audytu i zamknięcie niezgodności

Po zakończonym audycie otrzymujecie Państwo wykaz stwierdzonych niezgodności. 

W przypadku audytu certyfikującego czas na zamknięcie niezgodności wynosi 90 dni, natomiast w przypadku audytu recertyfikującego to 28 dni.

6. Decyzja certyfikacyjna

Całość dokumentacji audytowej podlega przeglądowi technicznemu w Jednostce Certyfikującej, w wyniku której zostaje podjęta decyzja o wyniku procesu certyfikacji. Decyzję o wydaniu certyfikatu Jednostka podejmuje w ciągu 28 dni kalendarzowych po zamknięciu wszystkich niezgodności. W przypadku braku niezgodności w czasie audytu decyzja zostaje podjęta najpóźniej w terminie 28 dni od zakończenia audytu.


Pobierz pliki