GLOBALG.A.P.

Podstawowe informacje o Standardzie GLOBALG.A.P. Integrated Farm Assurance - PLANTS

GLOBALG.A.P. IFA (Integrated Farm Assurance) obejmuje cały łańcuch produkcyjny, od wysiania lub wysadzenia roślin do gruntu, poprzez pielęgnację, zbiory płodów, aż do obróbki produktu końcowego (np. przechowywanie, pakowanie). Jednym z głównych celów jest zapewnienie bezpieczeństwa zdrowotnego produktów oraz minimalizację negatywnego wpływu rolnictwa na środowisko, poprzez ograniczenie do niezbędnego minimum stosowania nawozów i środków ochrony roślin. Reguluje również obszary działalności w gospodarstwie dotyczące m.in. ochrony środowiska i postępowania z odpadami i zanieczyszczeniami, środowiska naturalnego i bioróżnorodności.

Producent ubiegający się o certyfikację ma możliwość zgłoszenia produktów, które zostały zakwalifikowane do poszczególnych grup:

  • Owoce i Warzywa (FV – Fruit and Vegetables)
  • Kwiaty i Rośliny Ozdobne (FO – Flowers and Ornamentals)
  • Uprawy (np. zboża) zbierane mechanicznie (CC – Combinable Crops)
  • Roślinny Materiał Rozmnożeniowy (PPM – Plant Propagation Material)

Obecnie standard GLOBALG.A.P. IFA stał się światowym standardem dobrych praktyk rolniczych i produkcyjnych. Certyfikat jest międzynarodowy i jest uznawany zarówno w Polsce, w Europie jak i na świecie.


Zachęcamy do zapoznania się ze stroną standardu, na której znajdą Państwo dodatkowe materiały informacyjne: GLOBALG.A.P.org

Dla kogo jest ten standard? -

GLOBALG.A.P. ma zastosowanie zarówno dla Producentów indywidualnych (opcja 1) oraz Grup Producenckich (opcja 2). W przypadku opcji pierwszej wyróżnia się certyfikację dla Producentów posiadających jedno miejsce produkcji, wiele lokalizacji (multisite) bez wdrożonego Systemu Zarządzania Jakością (QMS – Quality Managment System), oraz wielu lokalizacji z wdrożonym Systemem Zarządzania Jakością.

Jak wygląda proces certyfikacji? +
Ile kosztuje certyfikacja? +
Jak długo ważny jest certyfikat? +
Gdzie można sprawdzić ważność certyfikatu? +
Czy można przeprowadzić audyt GLOBALG.A.P. wraz z innymi audytami? +

Korzyści z certyfikowania GLOBALG.A.P. Integrated Farm Assurance - PLANTS:

  • Podwyższenie bezpieczeństwa i jakości żywności;
  • Zwiększenie możliwości wejścia na rynek zagraniczny;
  • Spełnienie wymagań stawianych przez sieci handlowe oraz pozostałych detalistów;
  • Wzrost wydajności produkcji, wynikający z optymalizacji procesów produkcji;
  • Spełnienie unijnych wymagań prawnych w zakresie bezpieczeństwa żywności;
  • Większe zaufanie konsumentów i klientów w odniesieniu do bezpieczeństwa  i jakości produktów.

1. Kontakt z Działem Standardów dla rolnictwa

Pierwszym krokiem jest kontakt z pracownikami Działu Standardów dla rolnictwa w celu odpowiedniego dobrania standardu lub systemu z naszej oferty. W tym celu prosimy o kontakt telefoniczny, mailowy lub wypełnienie formularza kontaktowego na stronie Kontakt.

2. Wypełnienie formularza aplikacyjnego

Formularz aplikacyjny dostępny jest do pobrania po prawej stronie (pod nagłówkiem "POBIERZ PLIKI"). Wypełniony formularz należy przesłać mailowo do pracownika naszego działu. Przekazane informacje pozwolą nam na przygotowanie dla Państwa odpowiedniej oferty.

Formularze aplikacyjne pozostałych standardów dostępne są do pobrania na stronie: http://qasolutions.pl/pl/oferta.

3. Oferta i podpisanie umowy

Przedstawiamy Państwu indywidualnie przygotowaną ofertę oraz zasady współpracy z naszą jednostką. Po podpisaniu umowy przystępujemy do procesu certyfikacji.

4. Nadanie indywidualnego numeru GGN

W przypadku pierwszej rejestracji nadawany jest numer GGN w ciągu 28 dni kalendarzowych od daty otrzymania kompletnego wniosku.

5. Planowanie audytu

Termin audytu ustalany jest w porozumieniu z Państwem. Pierwsza certyfikacja produktu musi odbyć się w okresie jego zbioru.

6. Audyt 

Audyt przeprowadzany jest w firmie/ gospodarstwie z zachowaniem wymaganych proporcji czasu poświęconego na audyt miejsca produkcji i ocenę dokumentacji.

7. Raport z audytu i zamknięcie niezgodności

Po zakończonym audycie otrzymujecie Państwo wykaz stwierdzonych niezgodności. W przypadku audytu certyfikującego czas na zamknięcie niezgodności wynosi 90 dni, natomiast w przypadku audytu recertyfikującego to 28 dni.

8. Decyzja certyfikacyjna

Całość dokumentacji audytowej podlega przeglądowi technicznemu w Jednostce Certyfikującej, w wyniku której zostaje podjęta decyzja o wyniku procesu certyfikacji. Decyzję o wydaniu certyfikatu Jednostka podejmuje w ciągu 28 dni kalendarzowych po zamknięciu wszystkich niezgodności. W przypadku braku niezgodności w czasie audytu decyzja zostaje podjęta najpóźniej w terminie 28 dni od zakończenia audytu.

Pobierz pliki